Thursday, September 8, 2011

Penat Blogger hentam Pukimak2 Haram Pakatan, Kerajaan Bikin Onar?

KUALA LUMPUR 8 Sept. - Persatuan-persatuan pengguna, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pelajar hari ini senada membantah pengenalan enam peratus cukai perkhidmatan bagi pembelian tambah nilai prabayar bagi semua syarikat telekomunikasi.

Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr. Ma‘amor Osman berkata, cukai itu dilihat membebankan pengguna apatah lagi caj panggilan yang dikenakan ketika ini sudah mahal.

“Keputusan itu tidak masuk akal dan kami membantah perlaksanaanya. Selama ini, jika kita membuat panggilan dan tidak berjawab, ia tetap dikenakan caj, inikan pula hendak perkenalkan cukai perkhidmatan.

“Oleh itu, saya menyeru agar kerajaan membuat keputusan teliti dan jangan sewenang-wenangnya meluluskan permintaan syarikat-syarikat telekomunikasi tersebut,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat-syarikat telekomunikasi berhubung pengenalan cukai enam peratus itu termasuk pek atau kad SIM prabayar yang berkuatkuasa 15 September ini.

Mengulas lanjut, Maamor berkata,selama ini syarikat-syarikat telekomunikasi di negara ini sentiasa mencatatkan keuntungan yang tinggi.

Sementara itu, Persatuan Pengguna Subang Jaya dan Shah Alam (Cassa) meminta kerajaan membekukan perlaksanaan langkah itu.

Presidennya, Datuk Dr. Jacob George berkata, pengenalan cukai itu tidak releven dengan situasi ekonomi semasa yang menyaksikan rakyat berpendapatan rendah masih bergelut untuk menyesuaikan diri dengan kenaikan kos barangan yang lain.

“Kami sangat dukacita kerana industri itu hanya melihat dari satu pandangan sahaja iaitu meningkat keuntungan mereka tanpa mempedulikan nasib pengguna.

“Selama ini, syarikat-syarikat berkenaan sudah mengaut keuntungan lumayan bukan sahaja melalui 15 juta rakyat tempatan tetapi juga daripada lebih empat juta pekerja asing di negara ini yang menggunakan perkhidmatan mereka.

“Apakah semua itu tidak cukup lagi sehingga mahu menekan pengguna dan rakyat negara ini pula,” katanya.

Menurutnya, jika keputusan tersebut dikekalkan, Cassa akan bekerjasama dengan persatuan pengguna dan NGO lain untuk melancarkan kempen memboikot secara besar-besaran.

Sementara itu, Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake), Datuk Yusuff Ismail berkata, cukai itu dilihat sebagai cekik darah dan tidak perlu sama sekali.

“Pengguna menggunakan kad prabayar kerana mereka tidak merasa beban berbanding menggunakan talian yang kadang-kala mencecah ratusan ringgit apabila membuat pembayaran.

“Malahan, ada kad prabayaran yang boleh ditambah nilai dengan hanya RM5 tetapi jika mereka kenakan cukai, ia dilihat seperti membuli pengguna dan ia tidak patut berlaku,” katanya.

Ulasan Hamba!!!


Hai nasib badan la kami rakyat semua... Untung berjuta-juta pun nak kena naik cukai lagi. Siapa la punya idea yang boleh melingkupkan BN untuk PRU akan datang. Menteri? aku tak nak cakap la siapa menteri tue dan ramai pun dah agak siapa dia? Ok pada pemahaman aku la ada pro dan kontra benda ini terjadi.

Pro.
Naik cukai ini adalah untuk kelangsungan kerajaan dalam mengumpul wang (bayar gaji pekerja, belanjawan dsb). Beli rokok berkoyan-koyan takde hal, makan kat pizza hut boleh, cukai tepon tak leh terima.

Kontra.
Benda2 nie adalah 'makanan' pukimak2 blogger PKR cam Topeng Berak, Pria Indon Malaya dsb. Mereka akan melalak siang malam benda2 nie.

Untuk menyelamatkan BN PRU akan datang, please la Pak-Pak Menteri memikirkan benda ini. Untuk kelangsungan BN juga. Jatuh BN, abislah komunis akan bertapak kembali di Malaysia. Percayalah!

-Janji seseorang yang akan ludah Mat Sabu-
DINO!

4 comments:

  1. Sdra Ru Bi Di, izinkan saya,

    UMNO tak bolih ,sekali lagi,tidak blh ambil rengan keresahan rakyat .
    Saya berpendapat (tak pakai tinjauan merderka centre) ade bahawa umno sudah bersunggoh kerja kuat untuk menjadi pati pembankang ! ?
    Ini isu UMNO.
    blogger pro umno dah lama malas nak defend banyak sangat keputusan dasar yang lihat negatif kapada umno dan umno sokong banyak keputusan yang untungkan kaum elite .
    Ketika ini tdak nampak ketertampilan lapis kedua atau ketiga (tak masuk pemuda , putera dan puteri hampas perut aje banyak)dan ramai pemimpin UMNO yang tidak berwibawa, bermaana umno sudah kasi free kick bukan satu tetapi terlalu tak terkira.
    Andaian hari ini buat PRU 13 ,PR tak payah kerja kuat sbb MUFC tendang bola masuk goal sendiri,bukan sekali.
    kalu tak buat damage control ade mungkin 2008 berulang.
    Lagi kurang majoriti.
    UMNO tidak bolih pandang remeh isu ini.
    Fikir kalu pas nak taruk muka baru 60 orang AP yang tungul kelapa pun akan menang..
    3 juta ahli UMNO pekak buta tuli pada semua isu dan UMNO tidak lagi mencermin pandangan hati sanubari Melayu,
    kaum cina india dan bumiputra sarawak dan sabah sudah mengambil kesempatan liberal engagement inclusive
    terbuka 1M demokkarci.
    ahli UMNO sudah di khunsakan....rugi lah UMNO sendiri,untung lah musuh UMNO.
    Blogger pro UMNO letih penat defend umnoi
    Kenapa dan mengapa semua 3 juta ahli umno ta buka mata?
    tak nampak ke masaalah yang hantui umno semenjak 2004 dan legacy pru 2008 ?
    Zon selesa.
    UMNO tidak akan menjadi teraju lagi sebab pati komponen pun sudah buat bising senyap senyap.
    Kalu ahli umno tak sayang kan umno,tak kan nak harap mca mic gerakn sayang umno ? winnable candidiates akan menjadi buruan bagi semua pati yang akan bertanding pru13.
    Gene pool kita sudah di tumpu kapada GLC Khazanah CIMB Tabung Haji Sime Darby Securities,maka umno tiada pelapis.
    Sedih nya ramai legacy punya ahli masih menjadi harapan Najib. Sedih nya persada melayu dan institusi melayu akan tukar wajah sesudah pru 13, dah umno masih tiDOL.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. arrayah.info - Haram Pemerintah Malaysia Mengenakan Cukai Top Up Telefon Pra Bayar

    ReplyDelete
  3. tuan empunya blog,
    mohon di link www.dtubes.tv dengan blog tuan.

    terima kasih.
    che chu bidin.

    ReplyDelete